התחרות הגוברת בשוק העבודה משנה את כללי המשחק בתחומים רבים, וביניהם גם תחום גיוס העובדים. חברות נאלצות כל הזמן לחשוב על דרכים חדשות למשוך את העובדים הטובים ביותר, תוך התחשבות בטרנדים קבועים ומתחלפים. אחת הגישות העיקריות בה נוקטים המגייסים בשנים האחרונות, בעיקר בתעשיית ההייטק, היא גישה שמזכירה את השינוי שחל במקביל גם בעולמות הפרסום – יותר לא "יורים לכל הכיוונים" ומקווים לטוב אלא משקיעים בפנייה למטרות ספציפיות.
אם בעבר, פרסומאים היו מפיצים מודעות בתקווה להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, כיום הם נעזרים בפלטפורמות שונות ובאלגוריתמים מתקדמים, על מנת להציג לכם מודעות שמתאימות לכם במיוחד. כך גם בעולמות גיוס העובדים: לא מסתפקים במודעות שפונות לכולם, אלא פונים באופן אקטיבי לאנשים, שיש סיכוי גבוה שיתאימו לתפקיד ולחברה. זה נקרא סורסינג ויש כמה שיטות לעשות את זה, כאשר הזירה המרכזית היא לינקדין.
הרשת החברתית של העובדים, היא קרקע פורייה מאוד עבור מגייסים שמחפשים מועמדים טובים. מנגד, אתם כמחפשי עבודה צריכים לדעת כיצד להתבלט שם על פני כל האחרים, על מנת לקבל הצעות עבודה. לכן, הכנו לכם כמה טיפים לשימוש נכון בלינקדין.
האלגוריתם של לינקדין
כדי לקבל הצעות עבודה, אתם צריכים קודם כל לוודא שמגייסים ימצאו אתכם בקלות, כאשר יחפשו עובדים בתחום שלכם בלינקדין. בדיוק כמו שבעלי עסקים צריכים לקדם את האתרים שלהם בגוגל, כדי שיופיעו בין הראשונים בתוצאות חיפוש רלבנטיות, כך גם אתם צריכים "לקלוע" לאלגוריתם של לינקדין כדי להשפיע לטובה על מיקום הפרופיל שלכם, ועל היקף החשיפה לתוכן שאתם מפרסמים ברשת.
שימוש במילות מפתח
בשורת הכותרת של הפרופיל שלכם, בתיאור התפקיד והמשרות הקודמות, בתיאור האישי ולמעשה בכל תוכן שלכם בלינקדין, כדאי לשלב מילים מסוימות. איך יודעים מה נחשב כמילות מפתח? תבדקו באילו מונחים משתמשים במודעות דרושים, של משרות בהן הייתם רוצים לעבוד. אם אתם רואים ביטויים שחוזרים על עצמם (ואנחנו בטוחים שאתם כבר מכירים כמה כאלה), תדאגו לשלב אותם במה שאתם כותבים ומפרסמים.
קשרים, קשרים, קשרים
בדיוק כמו בחיים האמיתיים, כך גם בלינקדין, ככל שאתם מכירים יותר אנשים מהתחום שלכם ככה תדורגו יותר גבוה בחיפושים. למזלכם, בניגוד לעולם האמיתי, ברשת אתם לא באמת חייבים להכיר את האנשים האלה. אל תתביישו, זה בהחלט נהוג להוסיף גם אנשים שאם לא מכירים (בטח אם יש לכם מכרים משותפים). שימו לב: רשת חברים שכוללת רבים שלא מהתחום שלכם, פחות תסייע לכם להתבלט.
חשוב להיות פעילים
לינקדין היא רשת חברתית עסקית, בה לא נהוג להשקיף מהצד על פוסטים של אחרים מבלי לפרסם בעצמכם. חשוב מאוד להעלות פוסטים, ובכלל לייצר תוכן. אתם יכולים לפרסם מאמרים מקצועיים ואפילו לקשר בינם לבין הפרופיל, ולהיפך. אפשר גם לפרסם סרטונים, שכמו ברשתות אחרות מקבלים קדימות מבחינת חשיפה, בעיקר כלל שצופים בהם יותר.
מה לגבי הפרופיל עצמו?
כמובן שכל זה לא ישנה, אם מגייסים יגיעו לפרופיל שלכם ולא יאהבו מה שיגלו בו. אחד הדברים החשובים בלינקדין, הוא לדאוג להשלים את כל הסעיפים בפרופיל. תעדכנו את הניסיון המקצועי וההשכלה שלכם בצורה ברורה, פרטו מהם הכישורים שלכם, צרפו המלצות וכו'.
איתות למגייסים ולסורסרים
הכי חשוב: תנו לכל המגייסים לדעת שאתם פתוחים להצעות, ומחפשים להתקדם לצעד הבא. בלינקדין אפשר לסמן שאתם "פנויים להזדמנות חדשה", להגדיר איזה תפקיד אתם מחפשים ומאפיינים נוספים. פוחדים שהחברה שלכם תגלה שאתם מחפשים? אל דאגה, כל עוד אתם רשומים כעובדים של החברה בלינקדין, עמיתים שלכם לא יוכלו לראות את הסימון.
