איך להמשיך להתאמן גם כשאנחנו מרגישים סחוטים?

תוכן עניינים
יעל גולדמן

עורכת תוכן ראשית

כולנו מכירים את התחושה הזאת: אנחנו מתעוררים בבוקר, והדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להתאמן. אנחנו מרגישים עייפים, חסרי מוטיבציה, או סתם לא רוצים להתאמץ. אבל חשוב לזכור שגם כשאנחנו מרגישים סחוטים, חשוב להמשיך להתאמן.

טיפים שיעזרו לכם להמשיך להתאמן גם כשאתם מרגישים סחוטים

1. הגדרת יעדים קטנים

כאשר אנחנו מרגישים סחוטים, אנחנו נוטים להרתיע מפני מטרות גדולות מדי. למשל, אם אנחנו רוצים להתחיל לרוץ, אנחנו עשויים לקבוע לעצמנו יעד לרוץ 10 קילומטרים ביום. אבל יעד כזה יכול להיות מרתיע מאוד, במיוחד אם אנחנו לא רצים באופן קבוע.

במקום זאת, כדאי להגדיר לעצמנו יעדים קטנים יותר, שיהיו יותר ריאליים להשגה. למשל, אנחנו יכולים להתחיל בהליכה מהירה של 30 דקות ביום, ואז בהדרגה להגדיל את המרחק או את הקצב.

כאשר אנחנו מצליחים לעמוד ביעדים הקטנים, אנחנו מרגישים יותר מוטיבציה להמשיך ולהתאמץ. זה מאפשר לנו לבנות את הכושר שלנו בהדרגה, בלי להרגיש מוצפים.

טיפים להגדרת יעדים קטנים

התמקדו בדברים שאתם יכולים לעשות. אל תגדירו לעצמכם יעד שאתם לא בטוחים שאתם יכולים לעמוד בו.

  • התחיל מקטן. אל תתחילו עם מטרה גדולה מדי, אחרת אתם עלולים להתייאש.
  • התמקדו בהתמדה. חשוב יותר להתמיד בפעילות, גם אם זה רק קצת, מאשר לעשות אימון אחד גדול.

דוגמאות ליעדים קטנים:

  • ללכת מהר במשך 30 דקות ביום
  • לעשות 5 דקות של יוגה בבוקר
  • לעשות 10 שכיבות סמיכה
  • לעשות 10 כפיפות בטן
  • ללכת 10 דקות על הליכון

2. מציאת שותף לאימון

האימון עם חבר או בן משפחה יכול לעזור לכם להישאר מוטיבציה. אתם תרגישו יותר אשמה אם תבטלו את האימון, כי זה יהיה גם על חשבון שלהם.

הנה כמה יתרונות של מציאת שותף לאימון:

  • מוטיבציה: כשיש לכם מישהו להתאמן איתו, זה יותר קשה לבטל. אתם תרגישו יותר מחויבים להישאר בתכנית שלכם.
  • השגת מטרות: שותף לאימון יכול לעזור לכם להישאר על המסלול ולהשיג את המטרות שלכם.
  • כיף: להתאמן עם חבר או בן משפחה יכול להיות יותר מהנה מאשר להתאמן לבד.

איך למצוא שותף לאימון?

ישנן מספר דרכים למצוא שותף לאימון:

  • שאלו חברים ובני משפחה אם הם רוצים להתאמן אתכם.
  • חפשו קבוצות אימון מקוונות או בקהילה שלכם.
  • הצטרפו לחוג אימון.

טיפים לעבודה עם שותף לאימון:

  • קבעו יעדים משותפים.
  • תכננו את האימונים שלכם מראש.
  • היו גמישים.
  • התגאו זה בזה בהישגים שלכם.

3. מציאת פעילות שאתם אוהבים

אם אתם לא נהנים מהפעילות שאתם עושים, אתם פחות סביר שתמשיכו לעשות אותה. לכן, חשוב למצוא פעילות שאתם נהנים ממנה. אם אתם לא בטוחים מה אתם אוהבים, תנסו כמה פעילויות שונות עד שתמצאו את מה שאתם הכי נהנים ממנו.

טיפים למציאת פעילות שאתם אוהבים

  • נסו מגוון פעילויות. אל תתביישו לנסות דברים חדשים.
  • שימו לב למה שאתם נהנים לעשות. האם אתם אוהבים להיות בחוץ? האם אתם אוהבים מוזיקה? האם אתם אוהבים אתגר?
  • מצאו פעילות שתתאים לצרכים שלכם. אם אתם עסוקים, חפשו פעילות שאתם יכולים לעשות בבית או בעבודה. אם אתם מחפשים משהו חברתי, חפשו פעילות שאתם יכולים לעשות עם חברים או בני משפחה.

דוגמאות לפעילויות שאתם יכולים לנסות:

  • ריצה
  • הליכה
  • רכיבה על אופניים
  • שחייה
  • יוגה
  • פילאטיס
  • כושר גופני
  • כדורגל
  • כדורסל

4. הקשבה לגוף שלכם

אם אתם מרגישים לא טוב, אל תתאמנו. זה יכול להוביל לפציעה. במקום זאת, עשו משהו קל, כמו הליכה או יוגה.

טיפים להקשבה לגוף שלכם

  • הקשיבו לכאבים. אם אתם מרגישים כאב, זה סימן שאתם צריכים לנוח.
  • הקשיבו לעייפות. אם אתם מרגישים עייפים, זה סימן שאתם צריכים לקחת יום מנוחה.
  • הקשיבו למצב הרוח שלכם. אם אתם לא בתחושה טובה, זה סימן שאתם צריכים להירגע.

מה לעשות אם אתם מרגישים לא טוב?

אם אתם מרגישים לא טוב, אל תתאמנו. במקום זאת, עשו משהו קל, כמו הליכה או יוגה. אתם יכולים גם לנוח או לקבל טיפול רפואי.

טיפ 5: יצירת תוכנית אימון עם מאמן כושר

מאמן כושר יכול לעזור לכם ליצור תוכנית אימון מותאמת אישית שתשרת את המטרות והצרכים שלכם. מאמן כושר יכול גם לעזור לכם להתמיד באימונים ולמנוע פציעות.

התרונות של אימון עם מאמן כושר

  • תוכנית אימון מותאמת אישית: מאמן כושר יכול לעזור לכם ליצור תוכנית אימון שתתאים ליכולות, לצרכים ולמטרות שלכם.
  • הכוונה ותמיכה: מאמן כושר יכול לספק לכם הכוונה ותמיכה, מה שיכול לעזור לכם להתמיד באימונים.
  • מניעת פציעות: מאמן כושר יכול לעזור לכם ללמוד איך לבצע תרגילים בצורה נכונה כדי למנוע פציעות.

איך למצוא מאמן כושר?

ישנן מספר דרכים למצוא מאמן כושר:

  • ראשית, יש מאמנים בכל עיר בישראל. אתם תוכלו למצוא תוכנית אימון כושר באילת, בקריית שמונה, ובכל נקודה אחרת על המפה.
  • חפשו המלצות מחברים או בני משפחה.
  • חיפושו לפי ביקורות ברשת
  • פנו באופן יזום למכון כושר או סטודיו אימון כדי להתרשם.

טיפים לעבודה עם מאמן כושר:

  • היו כנים עם המאמן שלכם לגבי הצרכים והמטרות שלכם.
  • הקשיבו להוראות של המאמן שלכם.
  • היו גמישים בתוכנית האימון שלכם.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

אוהבים את התוכן ורוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש יעלה לאתר? הרשמו למועדון הדיוור שלנו:

אהבת את הכתבה? מצאתם משהו שצריך לתקן? נשמח לקבל מכם פידבק!

עוד כתבות שבטוח תאהבו!

כושר ובריאות

מבט מקיף על אין אונות: הבנה, אבחון ואפשרויות טיפול

"אין אונות" הוא מונח רפואי המתייחס למצב בו יש קושי או אי-יכולת להשיג או לשמור על זקפה מספיקה לקיום יחסי מין. זהו תסמין שכיח, שמשפיע על גברים בכל הגילאים, אך נפוץ יותר בקרב גברים מבוגרים. מה הגורמים לה? כמה היא שכיחה? ואיך אפשר לטפל בה? אנחנו כאן כדי לענות על הכל:

קרא עוד »
כושר ובריאות

ניתוח בלוטת התריס

בלוטת התריס היא בלוטה אנדוקרינית קטנה בצורת פרפר הממוקמת בחלק הקדמי של הצוואר, מתחת לגרון ומעל עצם הבריח. היא מורכבת משתי אונות המחוברות ביניהן על ידי צינורית.

קרא עוד »
he_ILHebrew
דילוג לתוכן